Tags

, , , , , , ,


Bugün Cumartesi. Kiminiz belki bir arkadaşınıza akşam yemeğine gideceksiniz, kiminize akrabaları gelecek. Belki de dışarı çıkacaksınız ya da zaten hafta boyu çalıştınız yoruldunuz, ne bir yere gitmek, ne de kimse gelsin istiyorsunuz. Tek isteğiniz şöyle ailecek mutlu mesut bir Cumartesi geçirmek ve belki de akşama kendi ellerinizle güzel yemekler pişirip ailenizle güzel bir sofra keyfi yaşamak.

Akşama ana yemek olarak ne yapmaya karar verdiniz bilemem ama size ne yapmaya karar vermiş olursanız olun yanına yakışacağından emin olduğum bir tarif vereceğim. Et, balık veya tavuk…Zannımca hepsinin yanında iyi gider.

Malzemeler:

–         3-4 adet orta boy patates

–         1 adet yeşil, ekşi elma

–         Dereotu (10 dal)

–         Maydanoz (10 dal)

–         Taze soğan (2 tane)

–         Yoğurt

–         Mayonez

–         Taneli hardal

–         Tuz

Yapılışı:

Ben püre yapacağım zaman patatesleri soyup küp küp doğrayıp öyle haşlıyorum. Tembellikten böylesi kolay geliyor.

Patatesler haşlandıktan sonra tencere kapağı yardımıyla suyun fazlasını süzsem de bir miktar içinde kalıyor. Eğer çok titizlenirseniz siz süzgeçle süzersiniz. Uyun biraz kalması benim işime geliyor, ezerken kolay oluyor. Haşlanan patatesleri bir patates ezeceği yardımıyla püre haline getiriyorum.

Dereotu, maydanoz ve taze soğanı ince ince doğradıktan sonra patateslerin üstüne koyuyorum. Bir yeşil elmayı rendeleyip karışıma ekliyorum. Bir kaşık yoğurt, yarım kaşık mayonez ve bir kaşık taneli hardalı da ekleyip tuzunu koyduktan sonra iyice karıştırıyorum.

Bu kadar.

Akla yatkın değil mi? Karışım içinde elmalar tam fark edilmiyor ama ekşi tadı hoş bir lezzet veriyor.

Deneyin, pişman olmazsınız. Bildik tadlardan farklı ama çok da cesaret gerektirmiyor. Öyle yani.